datalogging: mission accomplished!

Eindelijk, na er ongeveer een week lang iedere dag tijd aan besteed te hebben,,,eindelijk het datalog systeem volledig operationeel.
Allemaal leuk en aardig die profi systemen, en ook erg interessant wat er allemaal "uit gehaald " kan worden qua data maar aleer je het spul aan de gang hebt zeg! pfffffffff
Hoe dan ook, na ontelbare sessies met sensoren, multimeter, conversie formules, testruns en instelmogelijkheden dan eindelijk alles aan het werken gekregen, ook de externe sensors lopen nu netjes en correct mee. Had ik het van te voren geweten was ik er eigenlijk niet eens aan begonnen. omdat ik er eigenlijk nu geen tijd voor had. GPS sensors moeten onder bepaalde hoek,je moet werkelijk alles kalibreren en instellen(zoals bijvoorbeeld gewicht, versnellingsbak verhoudingen, rolomtrek wielen etc), sensoren moet goed zitten. etc, etc...
Maar goed, het functioneert , we kunnen loggen en dan ongeveer alles. varierend tot een 1 hertz lograte voor bijvoorbeeld olietemperatuur (1x per seconde is voor een temp sensor ruim voldoende )naar een max lograte van 100hrtz.
Positie, rondetijden, sectortijden, hoogte, snelheid, acceleratie, rempunten, heading, hellingshoeken, vermogen, temperatuur, toerental, lambdawaarden / Air Fuel rates etc , etc
alles wordt nu onder het rijden gelogd en kan naderhand exact uitgelezen worden.
Morgenvroeg om 0500 gaat de wekker en dan gaan we om 0600 naar Spa-Francorchamps om e.a uit te testen op circuit en evt veranderingen aan de motor aan te brengen. Het beloofd goed weer te worden dus dat ziet er al goed uit. Op tijd naar bed dus vandaag, ware het niet dat ik nu, om 22,21uur nog een Yamaha R6 vork moet gaan doen...
op de foto's
heel simpel screendumpje van een testsessie van vandaag...korte periode met stilstaande motor . schermpje toont simpelweg airfuel rate + rpm op de Y as en de tijd in seconden op de X as.
0 comments: