BRS update
op de foto's:
Ik had het in een recente blogpost over een alu frame dat gescheurd was, kwam ik achter met het schoonmaken van het frame. Toch vandaag maar even een duidelijke foto gemaakt. scheur zit bij de lasnaad tussen kokerbalk en balhoofd en loopt precies netjes door de las. Gek dat het in de las gescheurd is en niet naast de las.
Hoe dan ook, niet zo'n punt.. Ik heb een ander frame (Verlicchi-Ducati)/ projectje voor de winter dus ga dit frame niet gebruiken.
- wat mijn projectje betreft..maak stiekum vorderingen, vork is klaar, remmerij is klaar..had ik al eerder gezegd/ laten zien. Het frame en swingarm liggen momenteel ergens in een dorpje naast het ijsselmeer en komen ergens midden September deze kant uit. Alle tijd..geen haast bij, heb de hele winter avonden genoeg om ermee bezig te zijn. Wel heb ik vandaag nog het voorwiel even aangepakt en de remschijven + remschijbouten gefatsoeneerd. En...min of meer bij toeval vandaag zeer hoogstwaarschijnlijk een blok gevonden. Was eigenlijk op zoek naar een Ducati 750Pantah blok maar het gaat een 750SS blok worden. Ik heb het blok nog niet gezien, komt volgende week. Aangezien het een 91er 750ss blok is kan ik dan ook de goede swingarm gebruiken. Bij ducati zitten de achterbruggen veelal niet in het frame maar in het blok. een 900ss blok bijvoorbeeld heeft op het ophangpunt van de swingarm een breedte van 170 mm en ik dacht dat de 750 pantah blokken een breedte van 150mm hebben. Alleen de 1991 750ss heeft ook het smallere carter (alles erna is 170 voor de 750/900ss) dus dat komt goed uit. bovendien heeft het 91er blok een droge koppeling.
Uiteindelijke bedoeling is een soortement fiets als een Ducati 750F1 racer, eventueel in de endurance look. Trellis verlicchi frame, 750 2v blok , 17 inch achter, 16 inch voor. Marzocchi M1R vork, en dan het kuipwerk van zoals de fietsen op de foto's. De ene fiets op de foto (##666) is een "loudbike"750F1 racer en de fiets in de endurance uitvoering is van "radical ducati", ook een F1.
Winterproject dus..maar nu al vast onderdelen aan het verzamelen en stiekum een beetje bezig ermee. Hoofdlijnen als frame, blok, vork, wielen, remmerij heb ik dus min of meer.. de overige onderdelen moeten nog en dan moet er natuurlijk nog heel veel werk gedaan worden om het geheel tot een coole fiets te bouwen. komt goed, tijd zat, ik wil er ook niet teveel geld in stoppen, wil het een beetje spreiden en het mag rustig een tijdje duren aleer het klaar is...ben ik wel in de komende winteravonden weer "mooi van de straat" en lekker aan het knutstelen.
- BRS shop / nieuwe website:
genoeg over "projectjes/ hobby" gepraat...
Projectjes zijn leuk maar in feite gaat dit hele gedoe over BRS.
Hoe dan ook...
Mijn nieuwe website is bijna klaar.! jawel!
De mannen van internet Limburg waar de huidige BRS website ook gehost is hebben uitstekend werk gedaan en een nieuwe site gebouwd . Het mooie eraan is dat er een webshop in zit. volledig geïntegreerd. Het blijft hier vering wat "de klok slaat", ook als de nieuwe site online gaat maar ik heb dan ook een shop erbij met daarin een "niet veringsgerelateerd aanbod". Alles in categorie en helemaal geautomatiseerd, je kunt dan per productgroep kijken en bestellen en betalen maar je kunt bijvoorbeeld ook je merk /type / bouwjaar motor selecteren en dan komen vanzelf alle beschikbare producten voor dat type motor op het scherm. ook weer netjes gerangschikt per productgroep.
Bovendien, en dat is wel belangrijk..alles in de shop is altijd actueel en gekoppeld aan een grote database bij de importeur., de software zorgt ervoor dat nieuwe producten automatisch worden toegevoegd, dat prijzen altijd up to date zijn. zo moet dat dus! (en net die database scheelt mij het megawerk van handmatig producten invoeren, prijzen up to date houden, nieuwe producten toevoegen..etc..doet de software nu allemaal zelf en ik kan mijn tijd aan mijn veringswerk besteden..)
Producten zijn brembo remblokken, hel remleidingen, fabbri ruitjes, alle olie en onderhouds producten van Eurol, Ketting en tandwielsets van DC Afam, ALLE rizoma designparts, Lightech SBK racing parts, Bodis uitlaatsystemen en uiteraard Bitubo stuurdempers en vering.
Daarnaast wijd de nieuwe site naast de aftermarked producten uiteraard de nodige aandacht aan mijn "hoofdmoot", vering!..Bitubo , Ohlins en Wilbers, service, verkoop, afstellingen, algemene veringswerkzaamheden, etc..
In feite is de nieuwe site dus qua content dus als de oude site..alleen nu met een volledige goed werkende webshop erbij voor de "aftermarked producten".
Zodra de nieuwe site volledig klaar is zal de oude site verdwijnen.
De URL blijft gelijk, je wordt dus meteen doorverwezen naar de nieuwe site.
De nieuwe site is reeds oplevert en kan in principe online.
Alleen moet ik nog zelf de statische pagina's aanmaken en de teksten van de oude site overzetten.. Zodra ik dat gedaan heb is het klaar..
Ergens medio september zal lukken denk ik.
Fijn weekend allemaal
Saluti
Stefan
0 comments: